„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!”
"Program-pilot educational inovativ în cadrul CN ”Radu Negru",
Făgăraș:prin educație către viitor!”
COLEGIUL NAȚIONAL „RADU NEGRU” FĂGĂRAȘ, în calitate de Beneficiar,
demarează proiectul în cadrul
apelului ”Granturi
pentru unitățile de învățământ pilot” cu
titlul
"Program-pilot educațional inovativ în cadrul CN ”Radu Negru", Făgăraș:
prin educație către viitor!”,
Proiectul este finanțat prin Investitia 18-Program de instruire și mentorat
pentru manageri și inspector școlari, Reforma 7-Reforma guvernantei
sistemuli de învatamant preuniversitar și profesionalizarea managementlui;
Componenta 15-Educatie/Pilonul VI Politici pentru noua generatie din cadrul
Planului National de Redresare și Rezilientă.
Proiectul se desfășoară în perioada DECEMBRIE 2024 - MARTIE 2026,
valoarea totală a contractului de finanțare fiind de 1.182.860 lei, fonduri
nerambursabile din partea Uniunii Europene - Următoarea Generație UE.
Obiectivul general al proiectului
este:
Dezvoltarea, implementarea și evaluarea unui program-pilot educațional
inovativ care să abordeze violența școlară și sănătatea mintală a elevilor
și cadrelor
didactice, promovând
un mediu
de învățare
sigur și
sprijinind dezvoltarea
personală și
profesională a
tuturor participanților,
fundamentând politici publice în domeniul educației.
Activitățile propuse spre derulate
în cadrul proiectului:
I. Intervenția
pentru Elevi
– Elevi
- Inovare
curriculară
Activități principale:
·
I.1: Dezvoltarea competențelor profesorilor pentru a-i învăța pe copii să
își rezolve divergențele, tensiunile
și conflictele
într-un mod
non-agresiv;
·
I.2: Activități
specifice cu
copiii realizate
de psiholog
pe zona
de conflicte
și agresivitate
–
grupuri
psihoeducaționale
·
I.3: Consiliere psihologică
dedicată
copiilor
și
comunicare rezultate
către Consiliul
Reprezentativ
al
Părinților
·
I.4: Elaborarea
unei
politici
a școlii
privind
prevenția
și
intervenția
în
agresivitate și
violență
școlară
II. Intervenția
pentru Profesori
– Elevi
- Pilotarea
intervențiilor axate
pe domeniul
procesului decizional,
al guvernanței
și
al
managementului
Activități principale:
·
II.1:
Training-ul
profesorilor
privind
intervenția
lor
în
situații
de
tensiune,
stres,
situații
conflictuale
în
clasă
·
II.2:
Psihoterapia
și
consilierea
psihologică
a
profesorilor
pentru
reducerea
burnout-ului,
a
depresiei,
anxietății
și
rezistențelor
în
schimbare;
·
II.3:
Politica
școlii
privind
prevenția
și
intervenția
în
violență.
III. Intervenția
pentru Profesor
– Profesor
- Programe
de formare
a cadrelor
didactice/directorilor și
asigurarea resurselor
pentru întărirea
rolului directorilor
de unități
de învățământ
în managementul
resurselor
umane
Activități principale:
·
III.1:
Formarea
echipei
și
dezvoltarea
colaborării
între
profesori
pentru
a
promova
un
mediu
educațional
pozitiv;
·
III.2:
Întâlniri
obligatorii
de
echipă,
lunare,
care
integrează
și
tematica
relaționării
non-agresive:
apreciere,
recunoștință,
colaborare,
asumarea
greșelilor;
·
III.3:
Coaching
de mediere
a
conversațiilor dificile
între profesori
realizate
de
director
și membrii
echipei
manageriale;
·
III.4:
Elaborarea
unei
politici
a
școlii
privind
prevenția
și
intervenția
în
agresivitate
și
violență
școlară.
IV. Intervenția
pentru Profesor
– Consiliul
Reprezentativ al
Părinților -
Implicarea cadrelor
didactice, a
părinților și
a altor
părți interesate în procesul de guvernanță a unităților de învățământ
Activitate
principală
·
IV.1:
Crearea
parteneriatului
școală
–
Consiliul
Reprezentativ
al
Părinților
pentru
a
promova
implicarea în educația
copiilor
-
responsabilități
și
roluri
specifice.
Grupul țintă al proiectului va fi format din:
Elevi: 625 elevi
Cadru profesoral
format
din: 73
cadre didactice
Părinți:
aprox. 1000
de
părinți